לחיות יחד בצופים – מקרה בוחן שבט איתן, באר יעקב: מתפיסה של שילוב לתפיסה של שותפות

לחיות יחד בצופים – מקרה בוחן שבט איתן, באר יעקב: מתפיסה של שילוב לתפיסה של שותפות

מסמך זה מתאר שלבים, עקרונות ודילמות בתהליך ההקמה של שבט איתן בבאר יעקב, יצירה חדשה ומשותפת שקמה מתוך שבט נֶגַה שהוקם עבור בני העדה האתיופית שהיו מרוכזים בשכונת הרצל ביישוב, ושבט הדר, השבט המרכזי של הצופים בבאר יעקב שנתן מענה לכלל היישוב (למעט קהילת יוצאי אתיופיה).

הידע שנוצר מהניסיון שלהלן עשוי לסייע לארגונים ומרחבים נוספים שמתמודדים עם שאלות דומות של שילוב או הפרדה בין קהילות שונות, ותפיסה של טוב משותף.

נושאים

קבצים להורדה

צרו איתנו קשר עכשיו

תכנים נוספים שעשויים לעניין אתכם

סיפור מקרה
סיכום סדנת תיקו תיקו

סיכום סדנת ‘תיקו תיקו’ שנערכה ב-2019 בשותפות של לחיות יחד ועיריית ירושלים. מטרת הסדנה הייתה להכיר, לשתף, ללמוד ולחשוב על חיים יחד בשכונה ובעיר ועל...

כלי ארגוני
מקום לכולם בלוח השנה האקדמי

כיצד חיות קהילות שונות יחד ולחוד? כך שכל קהילה משגשגת לפי צרכיה ואמונותיה ויחד עם זאת הן מקיימות מרחב משותף ועתיד משותף? זהו לתפיסתנו אחד...

מתודה למנחה
מפת זהויות

פעילות זו מתבססת על לוח זהויות אותו יוצרת הקבוצה באמצעות פתקיות או באמצעות אתר מנטימטר. נשתמש בפלטפורמה להיכרות זהותית ראשונית וכניסה למרחב של עבודה שמדגיש...

מתודה למנחה
להיות חלק מהפתרון

מתודה זו היא המשך למתודה המבוססת על הכלי אבחון ארגוני/מרחבי בדרך “לחיות יחד”. באמצעות דפי עבודה בזוגות ינתחו המשתתפים/ות מקרים אמיתיים שהתרחשו בארגון ויציעו פתרונות...

מתודה למנחה
אקוסיסטם - היכרות עם מרחב מנקודת מבט של חיים ביחד ולחוד

מטרת המתודה היא להתבונן, לחקור ולהעמיק בסוגיות של חיים יחד דרך היכרות עם מרחב גיאוגרפי כלשהו – המרחב בו פועלים או מרחב המייצג סוגיות של...

מתודה למנחה
התמקמות ותזוזה על צירים

יש לנו נטייה למסגר את המציאות על רבדיה השונים כ-“נכון/לא נכון”, “שחור/לבן”, “טוב/רע”. לעיתים, הצורך לבחור בין קצוות מונע מאתנו את הפתיחות לגמישות ולהיברידיות. הבקשה...